Drzwi pociągu do Europy...

5 listopada 2013, 07:41

Chcąc promować swoje usługi, francuskie koleje Société nationale des chemins de fer français (SNCF) nawiązały współpracę z agencją reklamową TBWA Paris. W kampanii "Europa jest tuż obok" (Europe, It's Just Next Door) wykorzystano jaskrawo pomalowane drzwi z nazwami miast, po których otworzeniu można się przenieść do różnych miejsc na terenie Starego Kontynentu. I to dosłownie, bo ukryte za nimi ekrany wyświetlają w czasie rzeczywistym rozgrywające się tam wydarzenia.



GLOWS zobaczył pierwsze światło. Polacy budują unikatowy instrument na potrzeby misji NASA

29 listopada 2022, 13:01

W Centrum Badań Kosmicznych PAN zakończyła się budowa modelu inżynierskiego instrumentu GLOWS (GLObal solar Wind Structure). GLOWS to fotometr, który będzie liczył fotony odpowiadające długości fali promieniowania Lyman-α (121,56 nm). Zostanie on zainstalowany na pokładzie sondy kosmicznej IMAP (The Interstellar Mapping and Acceleration Probe), która rozpocznie swoją misję w 2025 roku.


Soladey-J3X© Shiken Corporation

Szczoteczka na tytan i słońce

26 listopada 2007, 16:52

W Kanadzie rozpoczną się wkrótce testy nietypowej szczoteczki do zębów. Zasilane światłem urządzenie nie potrzebuje pasty do zębów. Szczoteczka Soladey-J3X firmy Shiken uwalnia elektrony, które reagują ze śliną i rozbijają dzięki temu osad tworzący się na zębach.


Torebka projektu Leonarda da Vinci

17 stycznia 2012, 13:31

Leonardo da Vinci jest znany ze swoich technicznych przedsięwzięć i szkiców. Mało kto o tym wie, ale Kodeks Atlantycki zawiera także fragmenty rysunków damskiej torebki. Mistrz zaprojektował ją ok. 1497 r. Dzięki wysiłkom dwojga naukowców udało się odtworzyć design i po 500 latach życia w ukryciu La Pretiosa ujrzała wreszcie światło dzienne na pokazie domu mody Gherardini.


Najdłuższy obiekt z czekolady

21 listopada 2012, 13:06

Andrew Farrugia ustanowił rekord Guinnessa w kategorii "najdłuższa struktura z czekolady". Pociąg artysty mierzy nieco ponad 34 m (34,05 m) i waży 1250 kg. Prace nad lokomotywami i oddanymi ze szczegółami wagonami zajęły Maltańczykowi aż 700 godzin.


Impresjonizm do poprawki

10 czerwca 2014, 14:38

Postrzeganie świata z perspektywy impresjonistów może być przyjemne, gdy człowiek ma wybór: sięga po album ze sztuką albo idzie do muzeum. Problem pojawia się, gdy plamy koloru pokrywają pole widzenia cały czas. Bazując na tym toku myślenia i ciągnąc watek nurtów w malarstwie, paryska filia agencji Y&R zaprojektowała dla firmy optycznej KelOptic kampanię reklamową pt. "Zmienić impresjonizm w hiperrealizm".


Obrączki ślubne – klasyka zawsze na czasie

23 września 2024, 12:01

Wybór obrączek ślubnych to jedna z kluczowych decyzji, jaką podejmują przyszłe pary młode. W ostatnich latach klienci coraz częściej sięgają po klasyczne wzory, które cechują się prostotą, elegancją i ponadczasowością. Klasyczne obrączki ślubne o półokrągłym, płaskim profilu lub z fazą na rantach, w żółtym złocie, dominują wśród najczęściej wybieranych modeli.


Lecznicza karawana

5 sierpnia 2009, 08:46

Jak najtaniej przetransportować leki do odległych i pozbawionych dróg obszarów Kenii, zaludnionych głównie przez nomadów? Wykorzystać wielbłądy, które przenoszą bambusowe siodła z wbudowaną minilodówką i baterią słoneczną.


Problemów ginących zwierząt nie da się usunąć jak za dotknięciem śrubokręta

6 sierpnia 2013, 06:42

Agencja Contrapunto BBDO zaproponowała nietypową kampanię plakatową dla WWF-u. Zagrożone gatunki umieszczono w warsztatach samochodowych. Niedźwiedzie polarne, tygrysy czy nosorożce przestawiono z lotu ptaka. Wokół leżą narzędzia, czasem spod brzucha zwierzęcia wystają, jak spod naprawianego samochodu, czyjeś nogi.


Bjork, Microsoft i sztuczna inteligencja puszczają muzykę w Nowym Jorku

21 stycznia 2020, 16:18

Björk i Microsoft stworzyli interesujący projekt muzyczny. Wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia muzyki bazującej na zmieniającej się pogodzie. Projekt o nazwie „Kórsafn", co po islandzku znaczy „archiwum chórów”, wykorzystuje archiwum chórów, które Björk tworzyła przez 17 lat


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy